9 september 2011

Nu har jag minsann fixat med denna bloggen till förbannelse. Det är fortfarande lite pyssel här och där, men det får duga så länge. Det är ju ändå bland grytor och slickepottar jag vill vara! 

Idag tänkte jag visa den sista beställningen på tårta som jag fick. (det kommer ju komma en del gamla bilder såhär i början) Tjejen som ville ha tårtan hette Alice och ville ha en riktig prinsesstårta. Kul tyckte jag och började pyssla. 



Resultatet blev denna söta tårta. Alla dekorationer är gjorda i marsipan, förutom texten som jag skrivit i glasyr som jag sedan färgat med karamell-färg.Dockan är en vanlig barbie som jag lindat in i plastfolie och kapat benen på. I tårtan finner man flera lager med färska bär och hemmagjord vanilj-kräm som jag blandat med vispad grädde. Botten är vanlig sockerkaka!

4 kommentarer:

  1. gud vad duktig du är!
    /hemlig beundrare ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fin :) cool idé med barniedockan och jättefina detaljer. Du får göra min nästa födelsedagstårta!

    SvaraRadera
  3. Tackelitack! Det är bara att höra av sig med beställningar, jag gör alla jag har tid med!

    SvaraRadera
  4. men vad kul att du också har börjat blogga :) Vilken fin tårta du har gjort, verkligen!

    SvaraRadera